Friday, 30 November 2012
mungkinkah hati ini kembali diuji??
Dear diary..
Aku xtau dr mn nk mula syg...ko nk tau x,smlm aku dilamar secara terus dan berdepan oleh
Jiran aku sendiri...nmnya abg nuar..ko nk tau x diary,slama nie gurauan die,aku anggap
Mcm angin lalu yg hny dtg sebentar n akn berlalu pergi..
Tp aku x sangka yg die betul2 memaksudkannya..die ckp ngn aku smlm,die penah bergurau
Dengan isteri die utk menikahi aku..gila kan??n u know what?wife die penah ckp ngn mama
Aku utk pinang aku..tp dlm nada gurau..ya allah..ujian apa lagi utk hati ini?
Dan smlm,die dah pon melafazkn niat yg terbuku di hati die..aku msh anggap itu semua
Gurauan...dn hr nie,die ckp dgn aku,abg2 n sepupu lelaki die dah tau ttg niat die..
Abg sulong dia mmg dh knal aku..tp,abg ke 2 die x penah tgk aku dgn jarak dekat...
Aku ckp ngn dia,jgn terlalu ikut kata hati..fikirlah sewarasnya..dan dia ada nyatakn
Utk merisik aku dekat mama aku????buntu aku..aku tau mama xkn trima..n aku gak dgn
Pastinya tetap teguh dgn hati aku..aku rela jadi ank dara tua dari jadi istri no 2...
Bila aku duduk sendiri,aku terpk,mungkin ke aku ni ditakdirkn utk jd yg kedua?
Usai solat maghrib td,berderai air mata aku bile mengenan..gkn hati ini yg x penah
Berhenti diuji?mungkinkah msh ada bahagia buat hati ini?aku berharap hati ini terus
Tabah mengharungi segalanya...izinkn ht ini utk bahagia ya rabbul izzati...aku juga
Ingin bahagia setelah aku lelah menongkah arus dugaan yg tiada hentinya...
Tuesday, 27 November 2012
tiba2 rindu tu dtg lg...
Rindu kembali menggamit kenangan dulu
Terasa tangkai hati pedih dan nyilu
Tika sendiri di ruangan ini,memori silam
Mengetuk pintu hati...dimana harus dicari penawar
Untuk mengubati sepi ini??
Thursday, 22 November 2012
Kaki Aku Sakiiiiitttt....
assalamualaikum diary....
muuuuuaaaahhhh....hahahahah...rindunyer nk jumpa n share story ngn ko...aku penat n busy sgt la sejak kebelakangan nie...yelah,lepas keje taekwando,kalau tak,asyik overtimeeeee ajerrrla....hurm,kalau tak overtime, cuti hujung minggu, mesti ader game yang diorg anjurkan...bulan nie n bulan depan,tempat keje aku wat pertandingan...macam2 la...ader chest,dart,carom,bowling,netball,valley ball,badminton,tarik tali n futsal...boleh dikatakan semua game aku join sbb dlm team mesti ader penyertaan wanita...dan disebabkan aku nie agak lasak,senangla diorg heret aku sana sini termasuklah main futsal...FUTSALLL??? ha,nak tau tak?? cerita pasal futsal nie...ko nk tau x,seumur hidup aku,aku x penah laaaa main menatang alah tu...yelah,aku tau la permainannye sama mcm bola sepak...cumenyer tak main kat rumput tapi main kt lantai batu n terkurung dalam sangkar selain pemainnyer x ramai...masalahnyer,memangla aku nie lasak mcm jantan, tapi,seriiiuuuusss aku betul2 tak reti main futsal tu...nk dijadikan cerita...penyertaan perempuan untuk team aku memangla dh cukup,masalahnya, badan diorg semuanye kepeng2...tp pihak lawan semuanye gebu2....tu yang wat diorg agak gerun sikit,...hahahahah...padahal lawan ngn mmbr2 sekerja gak...memula tu aku wat bodoh jer...aku tengok diorg main n aku gelak2 sakan kat tepi court....hahahhaha...klakar gile doh diorg main...macam kejar taik lembu jatuh...bile bola tu ke kanan,semuanya kejar ke kanan,bukannye nk jaga position masing2...kalau dh 2 3 orang dalam 1 team tu kejar benda yang sama,so,saper nk defend????memang senangla nk goallll....haiyooo....aku yang kat luar sbg penyokong nie puaslah menjerit...."wei, defend jangan tinggal!!!!"....bile aku jerit,barulah huru hara jaga defend n partner lawan masing2...pastu,buuuuaaattt balik....tinggalkan posisi masing2...aku dh tepuk dahi dah...kalau main macam tu memang kalah la jawabnyer.....pastu,yang paling kelakar skali,bola tu out,skali pihak lawan yang dapat tendangan luar tu,ko nk tau cm ner die wat tendangan tu????hahahahahahahahha....die lambung bola tu tinggi2 pastu dia sepak!!!!hahahahahahahahahaa....pengadil dh ternganga n tiup wisel banyak kali...tapi,bebudak yang x reti main nie syok jerit2 kejar bola tu....hahahhahahaha...aku aper lagi,macam orang kene sampuk gelakkan diorang.....sampai terduduk2 aku gelak....budak2 laki pon terkejut tengok aku gelak cm tu sampai aku jerit2 ckp "woi!!!mane boleh sepak macam tu..hahahah" pastu aku sambung gelak lagi..sampai kengkawan yang lain cakap,"wei,bayu...ko gelak la...jap g ko main baru ko tau...".....aku x kisah dah diorg cakap aper...gelak jer sampai aku hilang suara....punyerlah geli hati aku ms tu...mmg tak control langsung....bila diorg benti rehat,aku pon masuk padang....ha,terus pihak lawan tak dapat2 nak jaring gol...team aku pulak jaring 3 gol...hahahahaha...seronok x terkata....ms main tu,aku jadi defend...so,aku x kejar bola tu sangat....tp,ms tengah defend aku nk pusing,skali kepala lutut aku meletup???? aik??aku rs ngilu la pulak...tapi sbb tengah mainkan,aku pon control la sakit tu...tp langsung tak boleh lari....uuiiihhh...ms tu rs mcm nk nangis la....tp aku tahan jer...balik umah,mama aku dh sibuk2 tanya...kenapa ngn kaki tu?kene aperrr????adoi,aku pon pening nk jawab...dh la tengah tahan ngilu ms tu....aku pon jawbla,terseliuh sikit....mama pon diam...aku pon mandi n cakap nk tdo...aku bangun tdo jer, nak turun dari katil terus tak boleh pijak lantai???aaarrrgghhhh!! aku pon menjerit la...mama aku tersayang pon berkejar2 la datang kat bilik...pastu,bermulalah leteran kasih sayang..pot pet pot pet....aku pon mulalah berjalan pegang sana sini...sakitnyer masa tu, ALLAH jer yang tahu....ape lagi,aku siap2 terus g klinik n xray...doktor cakap,tulang aku ok,tp,mungkin tisu lutut aku koyak...huh???pastu doktor cakap,kalau tisu koyak n kaki still x ok,mungkin kene operation...OPERATION AGAIN???? ape lagi...kene la tadah telinga dengar bebelan mama.....ok lah.,..dh panjang dah aku menaip nie.....aku nk siap2 nk g klinik...kaki nie sakit lagi la...ok?adios...assalamualaikum....
muuuuuaaaahhhh....hahahahah...rindunyer nk jumpa n share story ngn ko...aku penat n busy sgt la sejak kebelakangan nie...yelah,lepas keje taekwando,kalau tak,asyik overtimeeeee ajerrrla....hurm,kalau tak overtime, cuti hujung minggu, mesti ader game yang diorg anjurkan...bulan nie n bulan depan,tempat keje aku wat pertandingan...macam2 la...ader chest,dart,carom,bowling,netball,valley ball,badminton,tarik tali n futsal...boleh dikatakan semua game aku join sbb dlm team mesti ader penyertaan wanita...dan disebabkan aku nie agak lasak,senangla diorg heret aku sana sini termasuklah main futsal...FUTSALLL??? ha,nak tau tak?? cerita pasal futsal nie...ko nk tau x,seumur hidup aku,aku x penah laaaa main menatang alah tu...yelah,aku tau la permainannye sama mcm bola sepak...cumenyer tak main kat rumput tapi main kt lantai batu n terkurung dalam sangkar selain pemainnyer x ramai...masalahnyer,memangla aku nie lasak mcm jantan, tapi,seriiiuuuusss aku betul2 tak reti main futsal tu...nk dijadikan cerita...penyertaan perempuan untuk team aku memangla dh cukup,masalahnya, badan diorg semuanye kepeng2...tp pihak lawan semuanye gebu2....tu yang wat diorg agak gerun sikit,...hahahahah...padahal lawan ngn mmbr2 sekerja gak...memula tu aku wat bodoh jer...aku tengok diorg main n aku gelak2 sakan kat tepi court....hahahhaha...klakar gile doh diorg main...macam kejar taik lembu jatuh...bile bola tu ke kanan,semuanya kejar ke kanan,bukannye nk jaga position masing2...kalau dh 2 3 orang dalam 1 team tu kejar benda yang sama,so,saper nk defend????memang senangla nk goallll....haiyooo....aku yang kat luar sbg penyokong nie puaslah menjerit...."wei, defend jangan tinggal!!!!"....bile aku jerit,barulah huru hara jaga defend n partner lawan masing2...pastu,buuuuaaattt balik....tinggalkan posisi masing2...aku dh tepuk dahi dah...kalau main macam tu memang kalah la jawabnyer.....pastu,yang paling kelakar skali,bola tu out,skali pihak lawan yang dapat tendangan luar tu,ko nk tau cm ner die wat tendangan tu????hahahahahahahahha....die lambung bola tu tinggi2 pastu dia sepak!!!!hahahahahahahahahaa....pengadil dh ternganga n tiup wisel banyak kali...tapi,bebudak yang x reti main nie syok jerit2 kejar bola tu....hahahhahahaha...aku aper lagi,macam orang kene sampuk gelakkan diorang.....sampai terduduk2 aku gelak....budak2 laki pon terkejut tengok aku gelak cm tu sampai aku jerit2 ckp "woi!!!mane boleh sepak macam tu..hahahah" pastu aku sambung gelak lagi..sampai kengkawan yang lain cakap,"wei,bayu...ko gelak la...jap g ko main baru ko tau...".....aku x kisah dah diorg cakap aper...gelak jer sampai aku hilang suara....punyerlah geli hati aku ms tu...mmg tak control langsung....bila diorg benti rehat,aku pon masuk padang....ha,terus pihak lawan tak dapat2 nak jaring gol...team aku pulak jaring 3 gol...hahahahaha...seronok x terkata....ms main tu,aku jadi defend...so,aku x kejar bola tu sangat....tp,ms tengah defend aku nk pusing,skali kepala lutut aku meletup???? aik??aku rs ngilu la pulak...tapi sbb tengah mainkan,aku pon control la sakit tu...tp langsung tak boleh lari....uuiiihhh...ms tu rs mcm nk nangis la....tp aku tahan jer...balik umah,mama aku dh sibuk2 tanya...kenapa ngn kaki tu?kene aperrr????adoi,aku pon pening nk jawab...dh la tengah tahan ngilu ms tu....aku pon jawbla,terseliuh sikit....mama pon diam...aku pon mandi n cakap nk tdo...aku bangun tdo jer, nak turun dari katil terus tak boleh pijak lantai???aaarrrgghhhh!! aku pon menjerit la...mama aku tersayang pon berkejar2 la datang kat bilik...pastu,bermulalah leteran kasih sayang..pot pet pot pet....aku pon mulalah berjalan pegang sana sini...sakitnyer masa tu, ALLAH jer yang tahu....ape lagi,aku siap2 terus g klinik n xray...doktor cakap,tulang aku ok,tp,mungkin tisu lutut aku koyak...huh???pastu doktor cakap,kalau tisu koyak n kaki still x ok,mungkin kene operation...OPERATION AGAIN???? ape lagi...kene la tadah telinga dengar bebelan mama.....ok lah.,..dh panjang dah aku menaip nie.....aku nk siap2 nk g klinik...kaki nie sakit lagi la...ok?adios...assalamualaikum....
Subscribe to:
Posts (Atom)